lördag 27 augusti 2011

Låt oss odla vår trädgård

Idag tänkte jag på min roll i olika projekt som ett slags kanalsystem i en stor odling, hur jag släpper fram lagom med vatten och gödning från olika källor i olika kanaler, beroende på vad som ska växa just där.

Sen återanvänder jag valda delar av odlingsresultatet och vissa överblivna rester i nästa projekt, fast på ett nytt sätt, ungefär som kompostmaterial.

En liten detalj, som ett pedagogiskt tips, ärvs och förmeras i ett nytt sammanhang.

Den riktigt sköna känslan infinner sig i mig nu när jag har fått perspektiv. Jag ser att tiden rätt vad det är har blivit mogen för vissa idéer som har varit bra-i-sig väldigt länge, men inte haft någon lämplig växtplats. Det kanske var för tidigt på säsongen, eller vi saknade rätt sorts marknad att sälja grödorna på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar